Babybehandling

Left side image

Sussi Skødebjerg og Alex Glistrup har begge flere års erfaring med behandling af babyer og børn.

Osteopatisk behandling af en baby kan være relevant i flere tilfælde.

Mange forældre oplever, at deres baby græder uden egentlig årsag og betegnelsen kolik bliver ofte anvendt i denne forbindelse.
Manglende trivsel hos et barn kan skyldes flere ting som fx: Mavekramper, låst nakke eller bækken, forstoppelse, skævhed i kraniet, søvndysfunktion eller gylp (reflux).

Disse dysfunktioner ses ofte efter kejsersnit og fødsel med kop, efter meget hurtige fødsler eller komplikation ved fødslen af anden karakter. Men de kan også forekomme efter en helt ”normal” fødsel/graviditet.

En osteopatisk babybehandling foregår typisk ved at forældrene beskriver problemet og vi stiller opklarende spørgsmål mhp at give os en ide om årsagen. Da vi, modsat en voksen behandling, ikke kan spørge barnet om smertens oprindelse, bruger vi meget tid på at mærke barnets ryg, nakke og mave igennem. Behandlingen foregår samtidig med dette.

Teknikkerne vi bruger til babybehandling er meget milde.

Behandling af større børn:
Når børnene bliver lidt ældre er det ofte andre problematikker der kan forekomme:

– Bronkitis/astma
– Ørerelaterede gener (ørebørn)
– Eksem/udslæt
– Problemer med at falde i søvn/sove
– Dårlig motorik
– Nedsat koncentration

Vi har erfaring med at kunne hjælpe disse børn gennem osteopati.
Ofte er det spænding i det kranio-sacrale system, dvs kranie og ryg, der skaber ubalancen hos barnet.

15644907_s-262x300

16143927_s 24712074_s